Context
Smurfit Kappa Cartomills maakt onderdeel uit van een internationale organisatie met zijn HQ in Dublin. Smurfit is wereldleider op het gebied van kartonnen verpakkingsoplossingen. Smurfit kappa Cartomills heeft een gevarieerde klantenportefeuille zowel wat de geografische spreiding betreft (Frankrijk, België, Nederland, etc…) als wat het productportfolio betreft. Binnen ons bedrijf staat de klant centraal en is zijn tevredenheid onze dagdagelijkse uitdaging. Het is in het kader hiervan dat we opzoek zijn naar een customer service medewerker. In deze rol streef je in nauwe samenwerking met je accountmanager en de klant, de ultieme klantentevredenheid na. Je zorgt samen dat de klant ontzorgd wordt.
Responsabilities
Klantencontact & Communicatie
Binnen onze onderneming staat de klant altijd centraal. Als customer service medewerker zal je contacten opbouwen en onderhouden met zowel bestaande als potentiële klanten en dit door middel van een snelle en vlotte (telefonische) communicatie. Je bent het aanspreekpunt bij uitstek voor al zijn vragen en opmerkingen en je hebt bijgevolg ook een belangrijke rol te spelen in zijn klantenervaring bij Cartomills. Een goede communicatie naar de klant zal volgen uit een goede samenwerking en communicatie met je vertegenwoordiger. Een sterke klantrelatie en het vertrouwen van de klant, zijn onmisbaar voor de groei van ons bedrijf.
Aanmaak, beheer en analyse van offertes
Een customer service medewerker heeft een hands-on mentaliteit bij het verwerken van aanvragen en het maken van offertes. We verwachten dat je meedenkt met de aanvraag en behoeftes van de klant, snel kan opsporen welke info je ontbreekt/nodig hebt van je vertegenwoordiger, en met gerichte vragen vlot een finale, correcte offerte kan aanbieden. Een vlot offerte traject door snel te schakelen, is belangrijk om nieuwe klanten en volumes te verwerven.
Verkoop & orderafhandeling
Een belangrijke onderdeel van je dagdagelijkse taken heeft betrekking op het beheren van de orders en afroepen en om mee te denken in de behoeftes van jouw klant. Hierbij wordt van je verwacht om autonoom de nodige initiatieven te nemen zodat er altijd een oplossing voor de klant wordt gevonden en deze op commerciële wijze wordt gecommuniceerd.
Klant administratie
Hierbij wordt van je verwacht dat je ook de administratieve zijde van je klant volledig autonoom kan beheren binnen ons systeem. Hieronder valt de administratie van je palletbeheer van je accounts, correcte klantgegevens, factuurgegevens enz.… Een goede administratie draagt bij tot correctheid van data en zal resulteren in een foutloze klantenservice, wat het doel is dat we nastreven.
Dossierkennis en opvolging van je portefeuille
Je zal jouw dossiers van A tot Z beheren en waken over hun voortgang en je vertegenwoordiger hiervan goed op de hoogte houden. Hierbij is het belangrijk dat je autonoom goed het overzicht kan bewaren, prioriteiten kan stellen en de urgentie van zaken goed kan inschatten.
Beheer (oude ) stock
Voorraadbeheer is, kort gezegd, het beheren van goederenstromen binnen onze onderneming. De opslag van producten kost geld, dus om deze kosten zo laag mogelijk te houden, is het belangrijk om artikelen maar een korte tijd in uw voorraad te hebben. Hier ben jij als CS medewerker voor verantwoordelijk samen met je AM.
Klachtafhandeling
Ook de after sales, en daarmee de klachtafhandeling, spelen een belangrijke rol in het geven van een goede service aan de klant. Hier zal je samen met je vertegenwoordiger kijken wat de aanleiding is van de klacht en vervolgens verder de administratieve zijde van de klacht opnemen en verwerken.
Financiële follow-up
Met de steun van de financiële afdeling is het ook uw taak ervoor te zorgen dat de overeengekomen betalingstermijnen worden nageleefd. Je bent het belangrijkste contact met klanten, je lost betalingsproblemen op en bespreekt ze zo nodig met AM.
Verzekeren van backup tijdens de afwezigheid van een collega
Om de klant te allen tijde een kwaliteitsvolle service te bezorgen, is de continuïteit van ons team erg belangrijk. Dit wil zeggen dat je in afwezigheid van een collega zal inspringen voor het bedienen van zijn/haar vaste klanten maar ook andersom, dat jouw vaste accounts tijdens jouw afwezigheid steeds geborgd zullen worden door jouw collega’s.
Competenties
Accuraat/ punctueel en precies
Als commercieel medewerker is het belangrijk om zorgvuldig te werken, met oog voor detail, zonder je hierin te verliezen en dus alsnog het overzicht te bewaren. Kleine slordigheden bij de Customer service, kunnen grote gevolgen hebben bij de klant, wat vermeden moet worden.
Commerciële aanpak/inzicht/communicatie
Het vermogen om eigen inspanningen op de behoeften en wensen van interne en/of externe klanten af te stemmen.
Team spirit
Een continue, kwaliteitsvolle service voor de klant is slechts mogelijks dankzij een goede samenwerking & communicatie binnen ons team.
Proactief
Beslissingen nemen door middel van het ondernemen van acties of zich vastleggen door middel van het uitspreken van meningen.
Probleemoplossend vermogen
Herkennen van belangrijke informatie, leggen van verbanden tussen gegevens en bedenken van alternatieve oplossingen en aangeven van consequenties
- Werk- en denkniveau: Bachelor
- Het vermogen om snel en vlot de flow te begrijpen binnen een ERP systeem
- Talen: niveau C2 in Frans, niveau C2 in Nederlands, Engels
- Kennis in MS-Excel, PowerPoint, Word
- Ervaring: commerciële medewerker